efter 8

R E C E P T

6 - 8 bitar
( jag gjorde min i en rund form med avtagbar kant)

150 gr Smör
10 st After Eight bitar
2 Ägg
3 dl Socker
1 ½ dl Vetemjöl
5 msk Kakao
1 tsk Salt ( jag tror en halv tsk räcker!)


1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret i en kastrull. Lägg sedan chokladbitarna i det varma smöret och låt dem smälta.
3. Rör samman ägg och socker, slå sedan smöret över. Sikta i mjöl, kakao och salt.
4. Smörj och bröa en springform och häll i smeten.
5. Grädda i ca 25 minuter
6. Tag ut den varma kakan och låt after eightbitarna smälta över.
( Jag tyckte inte dom smälte så bra, så nästa gånga ska jag dela och dra ut dom lite över kakan istället)


Recepet är från en bok man kunde köpa tillsammans med Aftonbladet som heter Kladdkakor.


Baka / Laga | |
#1 - - Gniztra:

Söt blogg du har :-)

Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.



www.Gniztra.com



Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)

Puss

Upp