You know you're fat when...

... vågen visar siffror du aldrig tidigare sett.
... din pekfingerring sitter numera på ringfingret.
... du får använda klänningar som tröjor för A L L A tröjor är förkorta.
... barnmorskan säger till dej att banta ( nästan )
... du tappar nått på golvet men väntar på att maken ska komma hem och plocka upp det för du orkar inte böja dej.
... dubbelhakorna är synliga fastän du sträcker på halsen.
... folk går låångt åt sidan när du komma gåendes.
... du knappt kommer i och ur bilen.
... du når nästan inte fram till ratten.
... du försöker måla tånaglarna men når inte riktigt så det blir färg lite här och där men orkar inte försöka ta bort det, för som sagt du når inte!
... blir andfådd av att försöka komma upp ur soffan.
... dom enda skorna du får på dej är uggs.



Listan kan göras längre...
Just so you know | |
#1 - - Eliin:

hehe, då vet jag vad jag har att se fram emot. vågen står dock redan på siffror i en kombination jag inte sett förut. det jobbigaste verkar ändå vara det där med att måla tånaglarna, eftersom jag kommer vara i ditt tillstånd i juni. kämpa på! kram på dig!

#2 - - Nilla:

Hualigen! Jag är på gång! Klippte tånaglarna idag men det va nog sista gången. Ska kanske slänga på färg också för säkerhets skull.

Vår barnmorska varnade oss dessutom för att magmusklerna är så slappa när barnet kommer att utrymmet fylls ut av tarmarna o man är lika tjock ett tag... Borde ju dock va lättare att trycka ihop!

#3 - - Emilia:

Hahaha.... jag känner igen allt det där! Förutom att jag sket i att ens försöka måla tånaglarna, min kära mor gjorde det åt mig hihi.... men snart kommer den lilla, bara lite tid kvar ju! =)

Upp