Första december

Nu är julmånaden här på riktigt. Känner ni förväntningarna byggas upp? Snart snart är julafton här!
 
Jag har självklart julpyntat en del och det tänkte jag visa er nu. I år är jag nöjd med pyntet, det blev mycket lyckat och mysigt om jag får säga det själv. Viggos rum är inte klart ännu så det får ni se en annan gång.
 
Låt oss börja med köket.
 
 
Jag har hängt upp en pinne som jag klätt med grankvistar och satt dit julgransljus. Limpistolat ihop två polkagrisar till ett hjärta. Även om det inte syns på bra på bilden har jag klätt ena krukan med ett gammalt notblad.
 
 
Tvrummet har fått en favorit i repris, mina gardiner jag gjorde förra året. Även här har jag klätt en kruka ( eller rättare sagt en colaflaska)  med ett gammalt notblad.
Ena väggen i rummet har fått en julgran dittejpad på sig och Viggos adventskalender.
Ser ni den söta renkudden? Kommer från H&M.
 
Sovrummet har också förra årets gardiner, krukor i notblad och en hyacint i en glasburk. 
 
 Mycket dålig bild, jag vet. Men det gick inte att få till bättre ikväll.
 
Mitt nattduksbord ( sockerlåda fyndad för 100 kr) har en raggsocksvas med granris och ännu en hyacint i glasburk.
 
 
 
Jag har gjort lite mer julpyssel men det visar jag en annan dag.
 
God jul på er kära vänner!
Just so you know | |
#1 - - mammatea:

Fint du gjort!

#2 - - Liw:

Är verkligen imponerad av ditt pysslande, otroligt fint :) Mina två favoriter är köksfönstret och väggen men granen och kalendern. Lite avundsjuk är jag allt :)

#3 - - Johanna - Life by Me:

Så himla fint!
Har du flyttat undan andra blommor från fönstret eller har du mindre saker där annars?

Upp