Hundmatskål.

Som ni vet har vi valt att bli mer eko och i samband med det även plastbanta vårt hem. Nu har vi hittat en hel del "nya" saker till köket. Så snart kan jag nog nästan säga att vi är klara där. Några fler matlådor i glas behövs & lite annat smått och gott. Men det byter jag ut efter hand jag hittar det. Helst ska det vara loppat!
 
Jag brukar ta en second hand runda då och då. Ett mycket trivsamt nöje, bra för både miljö och plånbok. På rundan idag hittade jag så galet mycket bra grejer att jag blev alldeles lycklig. 

Hittade bland annat en urfin solgul härlig saftkanna för en tia. Lerkrukor och lerfat. En stor 5 liters skål i rostfritt. Ett litermått, ett decilitermått och bästa av allt msk tsk och halv dl! Sistnämnda för en femma. Två vattenkannor , en till mig och en till Viggo. Hittade även ett vädringställ för en femma, snacka fynd! Har letat efter det men bara hittat nya för 249kr. 
 
Från en tidigare runda kommer denna bild. 
Två rostfria skålar 3 och 2 liter. Ett 2,5dl mått och egentligen spisskydd i rostfritt men jag använder som som fat till mina krukor. 
 
Jag vet att dom rostfria vispskålarna ser ut som hundmatskålar. Men jag gillar det!
 
 
Eko / Giftfritt / Plastbanta | eko, plastbanta, plastfritt, rostfritt | |
#1 - - Mammatea:

Är lite sugen på att plastbanta också men har inte kommit igång.

Svar: Ta bara lite i taget så ska du se att det inte är så svårt!
Matilda

Upp