they are watching!

Under mitt inlägg om sjukskrivningen fick jag en kommentar som jag tycker är lite otäck.

Postat av AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven. 

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90 % av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal). 

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring:
www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare. 

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Sophia
AFA Försäkring



Det sitter alltså människor och  L E T A R  upp folk som skriver att dom är sjukskrivna.
Känns det inte som om att man är övervakad i allt man gör?
Jag trodde inte i min vildaste fantasi att nån skulle leta upp min pyttelilla blogg och övervaka mej.
Det får iaf mej att tänka till lite extra innan jag publicerar något.


M E N
Hade det varit ett godisföretag hade kontaktat mej och erbjudit massa godis bara för att jag skrivit att jag var sugen på det, hade jag nog inte reagerat på samma vis...


-They are watching-

Just so you know | |
#1 - - Liw:

Obehagligt - man kan tycka att de borde ha kolla på varför du är sjukskriven och inte kontakta dig på det viset.

Hur mår du annars? Hittade du något på bokrean? Nu är det verkligen bara 19 dagar kvar, helt galet.

Kram kram

#2 - - Carl-Magnus:

Hej

Jag heter Carl-Magnus Löfström och ansvarar för den uppsökande kundtjänsten på AFA Försäkring.



Tråkigt att höra att du känner dig övervakad, det är verkligen inte vårt syfte. Vi hittade dig via Google Alerts (en gratis rapporttjänst av Google som indexerar innehål i webbsidor för deras sökmotor) och där kan man beställa bevakning på när vissa ord dyker upp. Vi hittade dig med sökorden ”jag” och ”sjukskriven”.



Anledningen att vi gör detta är att vi via kollektivavtalet försäkrar 90% av alla som jobbar i Sverige och ger extra ersättning vid bla längre sjukskrivningar. Så vårt syfte var inte att bevaka dig utan att upplysa dig om att du kan ha rätt till ersättning från oss. En försäkring som i så fall redan betalts av din arbetsgivare



Om du jobbar i privat sektor så ger vi extra ersättning från dag 15 – så det kan gälla dig även om du bara är sjukskriven till 15 mars som du skrev (om jag förstod rätt efter att ha klickat på länken ovan till ursprungliga inlägget). Skälet till sjukskrivningen gör ingen skillnad.



Ber om ursäkt igen för att du kände dig övervakad av vår tjänst och hoppas att du ringer om du tror du kan ha rätt till ersättning av oss.



Med vänlig hälsning



Carl-Magnus Löfström

Digitalstrateg

AFA Försäkring

#3 - - Hanna:

Jag förstår hur du känner, men min första tanke när jag läste första inlägget från tjejen var typ "schysst att upplysa dig om det". Du kanske borde kolla upp det;) Det finns kanske pengar att hämta hem:)Men man har ju hört att typ försäkringskassan o arbetsförmedlingen o så har koll på folk via bloggar o facebook o så, så man ska nog tänka på vad man skriver om man har nåt att dölja vill säga.



Haha hörde om en mindre smart kille som ville ha ut pengar på försäkringen för att hans bil brunnit upp. Men det fick han aldrig för försäkringsbolaget hade hittat hans blogg där han grundligt beskrev hur han eldat upp bilen...

Upp